ABU: Gestionarea şi difuzarea de conţinut în 2020 pe pieţele media – perspective europene şi asiatice

Pieţele media din Europa şi Asia au câteva trăsături comune, dar în acelaşi timp se conturează şi multe diferenţe. Gestionarea şi difuzarea conţinutului pe aceste pieţe este o adevărată provocare – a fost una din concluziile Conferinţei Media 2020 „Să ducem media în viitor”, desfăşurată la Bucureşti, organizatori fiind Uniunea Audiovizualului Asia-Pacific (ABU) şi Radio România, se arată într-un articol publicat pe site-ul ABU. John Maguire, director al departamentului de relaţii internaţionale şi cooperare din cadrul France Medias Monde, a declarat că un alt aspect al revoluţiei telefoniei mobile este faptul că din ce în ce mai multe persoane consumă produse media direct de pe telefoanele smart şi tablete. Acest aspect ridică firesc întrebarea, care deja preocupă intens pe radiodifuzori: cine controlează fluxul de informaţie pe internet? Multe autorităţi de reglementare în domeniu explorează deja noi legi pentru a controla internetul, fie şi sub pretextul securităţii împotriva terorismului şi al pornografiei. Giacomo Ghisani, director relaţii internaţionale şi afaceri juridice de la Radio Vatican, a subliniat că organizaţia sa admite faptul că oamenii au diverse nevoi spirituale şi acestea sunt reflectate în emisiunile şi programele difuzate. Oameni de toate naţionalităţile lucrează în prezent la Radio Vatican, acoperind o plajă largă de subiecte difuzate pe platforme diferite. Vijayalaxmi Chhabra, fost director general al postului Doordharsan din India, a declarat în cadrul lucrărilor conferinţei că nu crede că televiziunea va dispărea, pentru că este extrem de important conceptul de familie în India, iar părinţii şi copii urmăresc împreună emisiunile tv.

www.abu.org.my – 2 iulie